Što je Loewe bez Jonathana Andersona? | Elle

5 min čitanja
Što je Loewe bez Jonathana Andersona? | Elle

‘’Što je muškarac bez brkova?’’ je pitanje koje možemo pripisati irskoj narodnoj predaji i vjerovanju da će muškarac koji drugome dopusti da mu obrije brkove i bradu postati nemoćan. Naravno, to je na tragu i one dramatične biblijske priče o Samsonu i Dalili. Pola modnog svijeta se posljednjih tjedana pitalo slično pitanje, ‘’Što je Loewe bez nagrađivanog irskog dizajnera?’’, a koga god pitate, odgovor ćete dobiti u paničnoj logoreji i teoriji kako je smak svijeta mode pred nama.

Jonathan Anderson
Jonathan Anderson

Kako se samo vrh tog konglomerata usuđuje osakatiti takozvani ‘’španjolski Hermes’’? Kako će Loewe golobrad pred narod, bez mekog i avangardnog irskog brka zvanog Jonathan Anderson koji ga je u posljednjih 12 godina uzdigao na nezamislive visine, na trenutke čak i iznad Prade?

Loewe ss24
Loewe ss24

Kako? Nekako, a možda i vrlo lako. Čak i da mjesecima nemamo insajderske informacije raznih modnih detektiva poput Miss Tweed i sličnih koji su davno predvidjeli ovaj scenarij. Po svemu sudeći, pitanje je sekunde kada će izaći vijest da Anderson napušta Loewe i prelazi u još nedefiniranu modnu kuću, ali prema svim dosadašnjim navodima bi to trebao biti Christian Dior.

Loewe fw15
Loewe fw15
loewe fw19
loewe fw19

Anderson, jedan od najnagrađivanijih živih dizajnera, je definitivno zaslužio mjesto u ‘’dijamantu’’ LVMH-a, poziciji na koju su povijesno konkurirali mnogi, a ispunjavali tek rijetki. Stati na ramena velikana poput Saint Laurenta, Bohana, Ferrea, Galliana i drugih je možda posljednji korak koji Anderson mora napraviti kako bi ga zauvijek uklesali u modne anale. Gdje će Maria Grazia Chiuri? Priča se o Fendiju, no ta opcija ostaje otvorena zbog raznih drugih tračeva.

Maria Grazia Chiuri
Maria Grazia Chiuri

Izgleda da su razni insajderi predvidjeli i Andersonove nasljednike, osnivače kultnog brenda Proenza Schouler Jacka McCollougha i Lázara Hernándeza, koji su prije par dana bezbolno napustili vlastiti brend kao da je u pitanju tuđi. Posao u 179 godina staroj španjolskoj kožari je izuzetno primamljiv, reklo bi se i zahvalan. Stoga, kako će Loewe bez Andersona? Usudili bismo se reći – lako. Upravo zbog zahvalnosti rada u kući poput ove.

Jack McCollough i Lázar Hernández
Jack McCollough i Lázar Hernández

Podosta misteriozna priča o Loeweu je počela davne 1846. godine u Madridu, kada je brend isprva bio jednostavna kožna radionica. Od proizvodnje torbica i kovčega za španjolsku kraljevsku obitelj, pa sve do modernizacije i uvođenja pret-a-porter linije tijekom šezdesetih, Loewe nikada nije u potpunosti nestao s mape. To se sve mijenja u devedesetima kada brend, na 150. rođendan, kupuje LVMH grupacija i na mjesto kreativnog direktora stavlja Narcisa Rodrigueza.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli narciso rodriguez (@narciso_rodriguez)

Bila je to svojevrsna, senzualna i minimalistička konkurencija tadašnjem Gucciju kojeg je vodio Tom Ford, no znatno manje uspješna po pitanju mode. Kreativne uzde su potom, prije Andersona, držali José Enrique Oña Selfa i Stuart Vevers koji su ostali zapamćeni po revitalizaciji povijesno važnih torbica i printeva, s manjim fokusom na modu.

Loewe ss11 by Roger Vivier
Loewe ss11 by Roger Vivier
Loewe ss11 by roger vivier
Loewe ss11 by roger vivier

Dok su svi oni ostavili traga u Loeweu, ponajviše Anderson, priča o kožarskom brendu koja je vrlo slična Bottega Veneti, Gucciju, Hermesu i Louis Vuittonu dopušta estetsku intervenciju i reboot bez ograničenja. Modnim kućama koje su počele s (visokom) modom poput Chanela, Saint Laurenta i sličnih je teško estetski manipulirati bez kočnice uprave i bez razjarene mase modnih kritičara koji će uvijek istaknuti kako je ‘’XY radio bolji posao’’, ‘’osnivač bi u suzama pao na koljena kada bi vidio u što mu se pretvorio brend’’ itd.

Loewe fw18
Loewe fw18
loewe ss23
loewe ss23

Kod kuća koje su počele kao kožare ili proizvođači modnih dodataka je (gotovo) nemoguće imati čvrstih deset estetskih zapovijedi zbog čijeg će kršenja kupci i entuzijasti krenuti vilama na dizajnera. Postoji logo, monogram, it oblici i bogata povijest s kojom se može beskonačno igrati. Može ih se prikazati na milijardu načina, pa je čak i uzvišeni Hermes prikazan kao BDSM brend kroz leću Helmuta Newtona, a na tom, malo blažem tragu su bile i neke Bottega Veneta kampanje u posljednih desetak godina. Mogućnosti je bezbroj, a smjerova u kojem jedan takav brend može ići još više.

Christophe Lemaire
Christophe Lemaire
Jean paul gaultier i Naomi Campbell
Jean paul gaultier i Naomi Campbell

Tako je primjerice Tom Ford preveo povijest Guccija u svoju spektakularnu, Halston-esque viziju koja je zaista spasila Gucci. Nakon slične ere pod Fridom Giannini, Gucci je preveden u maksimalističku paradu pod Micheleom.

Tom Ford
Tom Ford
Alessandro Michele
Alessandro Michele

Daniel Lee i Matthieu Blazy, koji će se tek sada susresti sa znatnim ograničenjima u Chanelu, su Bottegu Venetu ponovo stavili na modnu mapu sudaranjem proizvodne vještine i modernosti.

Daniel Lee
Daniel Lee
Matthieu Blazy
Matthieu Blazy

Margiela i Gaultier su svojedobno eksperimentirali s Hermesom, od praktičnosti do maksimalizma i nevjerojatnih kreacija koje su danas muzejski primjerci. A opet, naslijedili su ih Christopher Lemaire i potom Nadege Vanhee koji su Hermes preveli u senzualni utilitarizam.

Christophe Lemaire
Christophe Lemaire
Nadège Vanhee
Nadège Vanhee

Da, bit će velika šteta gledati odlazak Andersona i njegove genijalnosti iz Loewea, no tko kaže da brend pod osnivačima Proenze Schouler neće biti jednako cool? Ostaje nam vidjeti i nadati se, no najveći će se uspjeh dogoditi ako Loewe protumače kao veliko igralište, a ne kao posao s dodatnim teretom nadilaženja prethodnih kreativnih direktora.

Pretplati se na časopis

PRETPLATITE SE